snart så.

snart är  tiden inne,
känns som att de nyss var ett halvår innan bröloppet skulle vara.
och nu är de bara 3 dagar kvar innan de stora dagen för min mamma.
lite pirrigt är de för mig med eftersom att jag ska vara brudens tärna och
läsa upp en dikt innan vigseln.
de är mycket att göra dom här dagarna.
imorgon blir de till att fixa mina naglar och sola,
kan ju inte vara blek till bröloppet;)
jag de här bröloppet har jag sett fram emot länge nu , och inget kan gå fel
känns de som nu iallafall.
så hoppas på ett väldigt lyckat brölopp.
och jag är förälskad i min klänning som jag ska ha på mig, den är ju för söt.

och nu invänta vi lite främmnade som ska komma och hälsa på .
så jag ska väl inte göra så mycket annat idag.

här är dikten jag ska läsa upp på bröloppet:

Nu när bröllopsklockor ringer och ni får vacker ring på ert finger,
kärleken är som en våg, lungt och stilla ni kan få,
med mycket lycka men säkert lite bråk,
så kom ihåg att alltid säga och ta emot ett förlåt,
fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv,
en man ,en kvinna har sin egna värld ,
för sälskap , för stöd och för glädjen att vara här,
ibland när inte livet går rätt i sitt lopp
då har man en tröst i de lilla ordet hopp,
men nu vill vi hoppas på att lyckan står er bi
och att ni alltid lyckliga förblir,
lär er livets stora gåta : älska , glömma och förlåta.
steget är taget , löftet är givet .
glädjen för dagen och lycka för livet.

har skrivit den själv.





min klänning som jag ska ha på mig på bröllopet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0